-
Vendégség volt múltkor nálunk, későre járt, így a vendégeink elköszöntek azzal, hogy „Apának holnap dolgoznia kell, nehogy fáradt legyen”. Nehogy. Gondoltam magamban én, aki itthon vagyok két kisgyerekkel. Még jó, hogy én nem dolgozom, egész nap csak pihenek. Jó vicc! Vagy inkább mégsem az? Nem ez volt az első ilyen megjegyzés, mióta gyerekeim vannak. Sorra kaptam/kapom az olyan kérdéseket, hogy…
-
Sokat változott a világ azóta, hogy a munka még csak kényszer volt. Ma már önkiteljesedési lehetőség is az életünkben. Az 1911-ben Frederick Taylor által megfogalmazott vezetési tanácsok alapján a munkavállalók motivációja még elég egyszerűnek tűnik: adjunk nekik pénzt, akkor teljesítenek. Több pénzt, akkor jobban teljesítenek! Sajnos a helyzet nem ilyen egyszerű, s azóta számos motivációs elmélet foglalkozik azzal, hogy a…
-
A vezetők egyik legnagyobb tévedése, hogy azt hiszik, ha elmondanak valamit az alkalmazottaknak az úgy is lesz. A másik legnagyobb tévedés, hogy azt hiszik, ha az alkalmazottak nem csinálnak meg valamit, akkor biztos, hogy dilettánsak. A szó elszáll, az írás megmarad, persze, ezt mindenki tudja. Mégis hogyan lehetséges leírni mindent? Ha előfordult már, hogy elhagyta szánkat az a mondat, hogy…
-
Kétféle háztartás létezik, az egyik, ahol mindig minden óramű pontossággal működik, másik pedig a teljes káosz. Talán átmenetet képez a kettő között az, amelyik szeretne nem káosz lenni, de nem sikerül neki. Az üzleti életben több mint 100 éves tapasztalat, rendszerelemzések és szervezetfejlesztési törekvések próbálták feloldani az örök konfliktust: A szabványos működés kiszámítható, biztos, állandó minőséget garantál, ugyanakkor megöli a…
-
A teljesítmény maximalizáló, szalagtermelés legnagyobb hátránya, hogy a munkások nem érzik önmagukat felelősnek. Egyedül dolgoznak, ha valahol hiba történik, akkor pedig megvárják, míg valaki más kijavítja. Sokszor nem is látják, hogy mi maga a végtermék, aminek ők csak egy adott darabját szerelik össze. A Toyota többek között azért lett az egyik legjobb autógyártó cég, mert felismerte az egyszeri munkásokban rejlő…
-
A minap láttam egy hirdetést, amin az állt, hogy „Nálunk az ügyfél az első!”. Őszintén elgondolkodtam, hogy miért ugyan ki lenne az első, bármely cég számára, mint az ügyfél!
Iratkozz fel hírlevelünkre
Legfrissebb
-
Működőképes időgazdálkodás nőknek – avagy nyerj időt a valóban fontos dolgokra 2021. április 9.
-
Megújulás újra meg újra: életre tervezünk, élettel tervezünk mi nők – nincs más opció 2021. március 29.
-
Azokat engedjük be az életünkbe, akik tisztelettel, szeretettel, megbecsüléssel közelednek felénk 2021. március 7.
-
12 TIPP a sikeres életmódváltáshoz 2021. február 23.
-
A “mi bajod van? Semmi” – helyett beszéljünk őszintén az érzelmeinkről 2021. február 12.